Gigantisch bedrag opgehaald met Capriole Cycling

Zondag 11 september, een bijzondere dag voor Stichting PASpoort en de mannen van Capriole Cycling. Om half zes ‘s ochtends verzamelden de mannen zich - in goed gezelschap van geliefden, vrienden en collega’s - op het kantoor van Capriole Coffee Service om vervolgens om zes uur stipt te vertrekken. Nog in het donker begon de uitdagende tocht voor Louis, Maurits en Joop!

De maanden vooraf aan deze dag stonden voornamelijk in het teken van trainen en voorbereiden. Handig, want met 300 kilometer fietsen is het belangrijk dat er voldoende water, sportdrank, voedzame repen, koffie (!) en soep aanwezig is de hele dag. Net als een EHBO-koffer, zonnebrand, een gereedschapskoffer, droge fietskleding en ga zo maar door. Een auto vol spullen reed de hele dag mee, samen met twee collega’s: Geert-Jan en Denise. Niet alleen voor de nodige spullen, maar natuurlijk ook voor de support.

Support van vrienden en collega’s

En die support hebben de mannen gelukkig gehad. Het begon bij het eerste geplande rustpunt - waar uiteindelijk niet werd gerust - in de buurt van Heinenoord. Daar stond collega Klaas met partner om half acht ‘s ochtends klaar om aan te moedigen. Later hielp Rob de mannen (en fietsen) door de Westerscheldetunnel en op de terugweg kwamen collega’s Roel en Jelle met familie de mannen supporten. Bij aankomst stond het hele magazijn vol met vrienden, familie en collega’s en werden de mannen feestelijk onthaald met confetti, spandoeken, bloemen en een hoop gejuich.

300 kilometer in 12 uur

Van tevoren hebben Louis, Maurits en Joop natuurlijk veel getraind, maar 300 kilometer op één dag blijft een uitdaging. En wat hebben zij het goed gedaan! Sommige korte rustpauzes sloegen zij over omdat ze er zo lekker in zaten, kregen energie van de support en waren elkaar onwijs aan het motiveren. Want wat een teamprestatie is het ook! Hoe de mannen het zelf hebben ervaren? Luister hieronder het fragment terug van Den Haag FM, waar zij samen met Bob Brinkman terugkijken op de tocht.

vlnr. Maurits Glasbergen, Louis ten Hoeve, Joop Buker, Joyce Ultee en Patrick Proveniers.

Opbrengst van donaties

De mannen fietsten de 300 kilometer natuurlijk niet voor niets. Zij hadden een doel: zoveel mogelijk geld ophalen voor Stichting PASpoort. Het eerste streefbedrag van 3000 euro werd al redelijk snel behaald en werd het doel ons tweede streefbedrag van 5000 euro.

Na de uitdagende fietstocht werd de cheque uitgereikt aan de mannen met de tussenstand van de donaties. Op 11 september was de opbrengst maar liefst 5138 euro. Wat een fantastisch bedrag!

Update 15 september: donaties blijven binnenstromen. Inmiddels staan we op 5433 euro!

Uitgebreide samenvatting van de dag

Na een goede start vanaf kantoor en het overslaan van het eerste rustpunt, kwamen de mannen aan bij de Grevelingendam. Het zonnetje scheen ondertussen al lekker en de aeropress werd uit de volgauto gehaald. Tijd voor Capriole koffie! Dat klinkt alsof er uren is gepauzeerd, maar na 15 minuten zaten de mannen weer op de fiets. Op naar de volgende stop! Daar stond collega Rob klaar met zijn Capriole bus, want de mannen mogen niet met de fiets de Westerscheldetunnel in. Dus stapten de mannen voor een korte pauze in de auto om vervolgens koers te zetten naar Sluis. De plaats waar Stichting PASpoort is opgericht. Daar stond ook mede-oprichter Emy Ultee samen met Paul Saman en familie klaar om de mannen te verwelkomen.

vlnr. Paul Saman, Olivia Saman, Maurits Glasbergen, Louis ten Hoeve, Joop Buker en Emy Ultee

Na een kort bezoek aan Sluis begonnen de mannen aan de terugweg. Zij fietsten in zeer snel tempo naar de veerhaven van Breskens om de veerboot te halen, waarmee zij met fiets en al de oversteek konden maken. Tijdens de oversteek genoten de mannen van een pauze met een hartige soep om bij Vlissingen weer met volle energie op de fiets te stappen. Zo’n veertig kilometer later stond Geert-Jan bij de tussenstop met zijn audioinstallatie en microfoon te wachten op de drie helden om ze een hart onder de riem te steken.

Beelden zien? Bekijk hier de aftermovie!

Na een stop in Burg Haamstede, stond er een bijzonder gezellige stop gepland in Stellendam waar collega’s Jelle en Roel samen met vrienden van de mannen stonden te wachten. Nog de laatste aanmoedigingen voor het laatste gedeelte, want de volgende stop was de eindstreep. En daar begon het feest. Heel het magazijn stond vol met familie, vrienden en collega’s om te laten zien hoe trots zij waren op de mannen. Want: wat een prestatie! Knap gedaan Louis, Maurits en Joop.

Dank aan alle donateurs

Wij willen iedereen bedanken die een donatie hebben gedaan aan Capriole Cycling for Charity. Van dat geld kan Stichting PASpoort geweldige dingen doen, zoals het kopen van twee septische tanks en is het een geweldige bijdragen aan de Dental Camps die worden georganiseerd.

En natuurlijk willen wij - Stichting PASpoort namens de vrouwen en kinderen uit India - de drie mannen bedanken voor hun inzet en enthousiasme om te fietsen voor het goede doel.

Wil je nog een donatie doen? Geweldig, dat mag via een Tikkie of deze pagina.

Terugblik op een bijzonder jaar met kerst nog om de hoek

Het verhaal van: Rochelle en Rhea