Hoogtepunten uit 2016

In 2016 zijn er natuurlijk weer diverse projecten uitgevoerd, zoals de Summercamp voor de kinderen en de kerstpakketten voor de arme gezinnen. Dit jaar stond er ook een sanitatieproject op het programma. Lees hieronder meer over dit project. Geschreven door Peter Ultee.

Rhea en Rochelle op hun tijdelijk logeeradres.

22 februari 2016 - Eindelijk is het zover, we zijn gestart met de bouw voor Sucorine en haar dochtertjes Rhea en Rochelle.

Na de “gebruikelijke” bezwaren van de buren opgelost te hebben, die zoals altijd gebaseerd zijn op jaloezie, is onze vaste aannemer Fortunato kunnen starten om deze jonge weduwe en haar gezin een menswaardig onderkomen te geven, met stromend water, elektriciteit, een douche en een toilet aangesloten op de riolering en een keukentje. Voor ons heel normaal, voor hun zal dit straks een ongekende luxe zijn.

De foto’s onderaan het artikel geven een beeld van de manier waarop gebouwd wordt. Omdat de beschikbare grondoppervlakte niet groot is, hebben we ervoor gekozen om een verdieping te plaatsen, waar de slaapkamers en het sanitair zullen komen. Dat heeft ook nog een extra voordeel want door deze bovenverdieping met een hek af te sluiten, voorkomen we dat ze
’s nachts lastig kunnen worden gevallen.

Ondertussen bereiden onze sponsorkinderen zich voor op de schoolexamens. Een aantal zullen de lagere school verlaten en voor hun is het extra spannend, want als ze goede punten halen kunnen ze doorstromen naar de middelbare school. Zoals overal, een goede opleiding is een garantie voor de toekomst. Lydia haalt de kinderen die ver van de school wonen op met de auto om zeker te zijn dat ze op tijd aanwezig zijn.

Hoogtepunten uit 2017

Hoogtepunten uit 2015